VERHAAL VAN PRITHVI

‘Ik werk indirect mee aan het behoud van dijken’

Help, ik kan niet meer inloggen! Weet jij mijn wachtwoord? Ik krijg Teams niet opgestart wat nu? Vanaf 08.00 uur regent het telefoontjes bij Prithvi Bhoelan en zijn collega’s van de Service Desk. Zij zorgen ervoor dat alle HDSR-collega’s hun werk kunnen doen. Ook werkt hij mee aan een innovatief project: alle muskusrattenbeheerders voorzien van nieuwe devices.
Medewerker service desk bij HDSR Prithvi Bhoelan

Hectische ochtenden

Prithvi is van nature servicegericht en geduldig. Dat komt goed van pas tijdens de hectiek van de eerste uren op een gemiddelde werkdag, wanneer collega’s uit de hele organisaties met ict-problemen komen. Als daarna de rust weerkeert is er ruimte voor werkzaamheden waarvoor wat meer tijd is. Zoals accounts instellen of verzoeken in Topdesk behandelen. Prithvi: “De kracht van de Service Desk is om gebruikers het gevoel te geven dat ze echt geholpen worden. Die gebruikers, dáár gaat het om. Laatst heb ik met een collega de dijkgraaf uit de brand geholpen bij problemen op zijn thuiswerkplek. Als we dat kunnen oplossen en er is waardering voor dan geeft mij dat veel voldoening.”
(artikel gaat verder onder de vacatures)

ICT & Digital

De digitale transformatie verder laten doorstromen in heel HDSR. Zowel binnen als buiten ons waterschap. Midden in jouw leefomgeving. Voor ruim 750.000 inwoners. Op jouw eigen manier en mét 80 specialisten. Samen met deze collega’s geef jij betekenis aan het woord innovatie. 

Vacatures richting ICT & Digital

Ben jij specialist in ICT & Digital en wil je een overstap maken naar ons waterschap? Bekijk dan direct of er een interessante vacature voor je open staat.

‘Ik werk indirect mee aan het behoud van dijken’

Help, ik kan niet meer inloggen! Weet jij mijn wachtwoord? Ik krijg Teams niet opgestart wat nu? Vanaf 08.00 uur regent het telefoontjes bij Prithvi Bhoelan en zijn collega’s van de Service Desk. Zij zorgen ervoor dat alle HDSR-collega’s hun werk kunnen doen. Ook werkt hij mee aan een innovatief project: alle muskusrattenbeheerders voorzien van nieuwe devices.
Medewerker service desk bij HDSR Prithvi Bhoelan

Hectische ochtenden

Prithvi is van nature servicegericht en geduldig. Dat komt goed van pas tijdens de hectiek van de eerste uren op een gemiddelde werkdag, wanneer collega’s uit de hele organisaties met ict-problemen komen. Als daarna de rust weerkeert is er ruimte voor werkzaamheden waarvoor wat meer tijd is. Zoals accounts instellen of verzoeken in Topdesk behandelen. Prithvi: “De kracht van de Service Desk is om gebruikers het gevoel te geven dat ze echt geholpen worden. Die gebruikers, dáár gaat het om. Laatst heb ik met een collega de dijkgraaf uit de brand geholpen bij problemen op zijn thuiswerkplek. Als we dat kunnen oplossen en er is waardering voor dan geeft mij dat veel voldoening.”

Chille muskusrattenbeheerders

Voor zijn werk zit Prithvi voornamelijk geconcentreerd achter een pc. Maar áls hij de kans krijgt naar een buitengebied te gaan grijpt hij die aan. Zoals bij het project rond nieuwe devices voor de muskusrattenbeheerders, die ook in gebieden van andere waterschappen werken. “Het was een flinke klus”, blikt hij terug. Na de inventarisatie van verouderde systemen (Windows7!) en gesprekken met medewerkers over hun wensen, volgde uiteindelijk de plaatsing van mini-pc’s met volledige opslag in de cloud. “Ik vond het erg leuk om al die locaties af te gaan – lekker in de auto, zonnebrilletje op naar Amsterdam Zuidoost en richting Rotterdam. Muskusrattenbeheerders zijn heel chill en hulpvaardig. Het was wel een uitdaging om iedereen tegelijkertijd goede uitleg te geven, want deze collega’s zijn uiteraard veel in hun eentje op pad.”
Communicatiemedewerker Sterke Lekdijk HDSR Naära Ritawaemahu

Maatschappelijke impact

Na twee jaar in deze functie is Prithvi nog steeds weleens verrast over een taak van het hoogheemraadschap. “Ik wist bijvoorbeeld niet dat een gemaal ook troep uit het water haalt en dat er vrijwillige dijkwachten zijn die met prikkers de dijken inspecteren. Ik vind het ook mooi dat het hoogheemraadschap andere landen helpt met hun waterbeheer.”
Dat hij door de digitale ondersteuning van alle HDSR-collega’s meewerkt aan de taken van het waterschap geeft zijn werk meerwaarde. “Door ons werk voor de muskusrattenbeheerders bijvoorbeeld help ik indirect mee aan het behoud van de dijken. Ik vind het belangrijk dat mijn werk maatschappelijke impact heeft.”
"Laatst heb ik met een collega de dijkgraaf uit de brand geholpen bij problemen op zijn thuiswerkplek. Als we dat kunnen oplossen en er is waardering voor dan geeft mij dat veel voldoening.”
Medewerker service desk bij HDSR Prithvi Bhoelan

Prithvi

Medewerker Service Desk

Veel vrijheid

Prithvi voelt zich sinds dag één thuis bij HDSR. “Je krijgt hier veel vrijheid, er wordt naar je geluisterd en er werken superleuke mensen. Ik hoop me hier verder te kunnen ontwikkelen, het liefst richting infrastructuur. Lekker aan de gang met netwerken en switches. Dat klinkt technisch, maar is het zeker niet alleen. Afstemmen met anderen is ook belangrijk. Die combinatie van techniek en een sociale instelling past bij mij.”

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van nieuwe en relevante vacatures. Stel een job alert in en wij zorgen ervoor dat je een update krijgt zodra er een nieuwe vacature beschikbaar is!