VERHAAL VAN ROSHAN

IT’er met luisterend oor en hart voor water

‘Jij bij een waterschap? Daar lopen ze toch allemaal in maatpak?’ Als Roshan Jagmohan vertelt dat hij als IT’er bij het Hoogheemraadschap werkt is dit vaak de reactie die volgt. “Voordat ik hier kwam, had ik ook geen beeld van een waterschap. Maar toen ik in mijn eerste week meeliep bij een rioolwaterzuivering, was ik meteen verkocht. Ik realiseerde me dat als bepaalde systemen niet werken, we zonder schoon water zitten. Dat geeft extra impact aan je werk.”  
Medewerker service desk bij HDSR Roshan Jagmohan

Luisterend oor

Als medewerker IT Service Desk is het zijn taak ervoor te zorgen dat medewerkers goed werkende systemen en devices hebben. Vervangen van computers, installeren van mobiele telefoons, medewerkers helpen die hun wachtwoord zijn vergeten en gemorste koffie over laptops; Roshan ziet het hele bedrijf aan zich voorbijtrekken. “Er wordt wel eens gezegd dat IT’ers mensenschuw zijn, maar daar is bij ons geen sprake van hoor. Wij bieden een luisterend oor. Zo kan een verzoek om een aangepaste muis leiden tot een gesprek over andere ICT-problemen.” En af en toe zijn er vragen waar ze in het team ook gewoon even om kunnen lachen. “Zo hadden we laatst iemand die het apenstaartje niet meer kon vinden!”  
(artikel gaat verder onder de vacatures)

ICT & Digital

De digitale transformatie verder laten doorstromen in heel HDSR. Zowel binnen als buiten ons waterschap. Midden in jouw leefomgeving. Voor ruim 750.000 inwoners. Op jouw eigen manier en mét 80 specialisten. Samen met deze collega’s geef jij betekenis aan het woord innovatie. 

Vacatures richting ICT & Digital

Ben jij specialist in ICT & Digital en wil je een overstap maken naar ons waterschap? Bekijk dan direct of er een interessante vacature voor je open staat.

IT’er met luisterend oor en hart voor water

‘Jij bij een waterschap? Daar lopen ze toch allemaal in maatpak?’ Als Roshan Jagmohan vertelt dat hij als IT’er bij het Hoogheemraadschap werkt is dit vaak de reactie die volgt. “Voordat ik hier kwam, had ik ook geen beeld van een waterschap. Maar toen ik in mijn eerste week meeliep bij een rioolwaterzuivering, was ik meteen verkocht. Ik realiseerde me dat als bepaalde systemen niet werken, we zonder schoon water zitten. Dat geeft extra impact aan je werk.”  
Medewerker service desk bij HDSR Roshan Jagmohan

Luisterend oor

Als medewerker IT Service Desk is het zijn taak ervoor te zorgen dat medewerkers goed werkende systemen en devices hebben. Vervangen van computers, installeren van mobiele telefoons, medewerkers helpen die hun wachtwoord zijn vergeten en gemorste koffie over laptops; Roshan ziet het hele bedrijf aan zich voorbijtrekken. “Er wordt wel eens gezegd dat IT’ers mensenschuw zijn, maar daar is bij ons geen sprake van hoor. Wij bieden een luisterend oor. Zo kan een verzoek om een aangepaste muis leiden tot een gesprek over andere ICT-problemen.” En af en toe zijn er vragen waar ze in het team ook gewoon even om kunnen lachen. “Zo hadden we laatst iemand die het apenstaartje niet meer kon vinden!”  

Positieve reacties

Geregeld reizen Roshan en zijn collega’s richting gemalen, rioolwaterzuiveringen of naar de muskusrattenbeheerders. “Veel beheerders hadden slecht werkende telefoons. Dat leidde natuurlijk tot allerlei frustraties. Dus zijn we overal langsgegaan en hebben toestellen geconfigureerd, geïnstalleerd en vervangen. Naast veel koffie kregen we ook veel positieve reacties. Het geeft mij echt een goed gevoel als ik collega’s weer op weg kan helpen of als de door mij bestelde laptops gebruikt worden voor het laten draaien van een gemaal.” 
Medewerker service desk bij HDSR Roshan Jagmohan

Bewustwording

Sinds hij bij HDSR werkt, is Roshan zelf ook anders naar water gaan kijken. “Ik ben alerter op wat wel of niet door de gootsteen gespoeld mag worden. Sommige dingen, zoals bijvoorbeeld medicijnen, zijn heel moeilijk afbreekbaar. Dat leg ik ook uit aan mijn vrienden als ze me vragen of iets door het gootje mag.”
De jaarlijkse organisatiedag waarop alle HDSR-medewerkers de kans krijgen mee te kijken op andere locaties zorgt nog eens voor extra bewustwording. “Dan zie je met eigen ogen wat mensen zoal door het riool spoelen, tot hele luiers aan toe, en wat ervoor nodig is om dit weer schoon te krijgen.” 
"Ik realiseerde me dat als bepaalde systemen niet werken, we zonder schoon water zitten. Dat geeft extra impact aan je werk.”
Medewerker service desk bij HDSR Roshan Jagmohan

Roshan

Medewerker Service Desk

Duizendpoot

Roshan ziet nog genoeg kansen bij HDSR om zichzelf als IT’er te ontwikkelen. “Ik schrijf handleidingen voor mobiele telefoons, doe de bestellingen; ik mag hier de duizendpoot zijn die ik graag ben. Gelukkig heb ik kortgeleden een training focusmanagement gedaan,” lacht hij. “Daardoor ervaar ik meer rust en is mijn agendabeheer beter, dat scheelt.”

Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte van nieuwe en relevante vacatures. Stel een job alert in en wij zorgen ervoor dat je een update krijgt zodra er een nieuwe vacature beschikbaar is!